Ekoloski GLK

Autor mickozis | 17 Nov, 2009

    Klasični de-luxe model SUV-a sa oznakom GLK i adaptivnim ogibljenjem AGILITY CONTROL, neće ostati uskraćen za tehnološki paket BlueEFFICIENCY, koji modele Mercedes-Benza čini ekološki podobnijima uz primenu mera za poboljšanje energetske efikasnosti.
    Naime, iz Študgarta je za sajam IAA u Frankfurtu stiglo dvostruko iznenađenje, barem kada je reč o luksuznim SUV-ovima srednje veličine. O čemu se tu radi?


    Prvo iznenađenje je to da je jedan istinski terenac, u smislu da ima sve ono što je jednom SUV-u potrebno, model sa oznakom GLK 250 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC, doneo energetsku efikasnost jednog od najmoćnijih četvorocilindraša pogonjenih dizel gorivom. To je to prvo iznenađenje.

    Drugo iznenađenje u klasi luksuznih SUV-ova sa ograničenim terenskim sposobnostima predstavlja potrošnja od samo 6 litara dizela na pređenih 100 km tokom kombinovane vožnje. Tako niskom potrošnjom može se pohvaliti GLK sa pogonom samo na zadnje točkove, fabrički označen sa GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY.

    Model sa 4MATIC permanentnim pogonom na sve točkove uparen je radi lakšeg savladavanja sa 7G-TRONIC automatskom sedmostepenom transmisijom, a titulu najsnažnijeg četvorocilindričnog dizelaša koji se ugrađuje u SUV-ove, njegov motor zapremine 2.143 kubna centimetra brani snagom od 150 kW iliti 204 KS. Na prvi pogled taj odnos snage i zapremine ne obećava titulu najsnažnijeg četrovorocilindraša, prvenstveno zato što postoje dvolitarski benzinci koji razvijaju 200 KS. Trik je u maksimalnom obrtnom momentu od čak 500 Nm koji je dostupan na niskim obrtajima (od 1.600 o/min), a koji omogućava da se velika snaga iskoristi već od samog starta. Veliki obrtni momenat ovom motoru omogućava odličnu elastičnost i međuubrzanja.

    To su inženjeri Mercedes-Benza postigli uz pomoć dvostepenog nadpunjenja što obezbeđuje visok pritisak na usisnoj grani već od relativno niskih obrtaja. U grdosiji kakav je GLK, ovaj moćni motor obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za 8,5 sekundi, ali još zanimljivije od ove brojke je vreme potrebno za ubrzanje od 80 d 120 km/h za samo 7 sekundi. U normalnom režimu upotrebe, po kombinovanom planu vožnje koji se koristi za testiranje, potrošnja 4MATIC-a iznosi 6,7 l/100 km, a emisije štetnih gasova su usklađene sa EU6 standardom, odnosno BIN 5 standardnom u SAD.

    Do veće energetske efikasnosti, uz odricanje dela terenskih mogućnosti, vlasnici GLK-a moći će da dođu ako se opredele za model sa pogonom samo na zadnju osovinu i manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa. Upravo to nudi model GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY. Kod njega je maksimalni obrtni momenat manji i iznosi 400 Nm, snaga je 170KS, što su i dalje respektibilne brojke, ali trik je u dostupnosti maksimalnog obrtnog momenta u opsegu od 1.400 do 2.800 obrtaja u minutu. To je ono što mu omogućava da uz malo truda sa menjačem, u uslovima koji su slični svakodnevnoj vožnji, postigne nisku potrošnju od samo 6 litara na 100 km puta. Ubrzanje do 100 km/h je isto kao i kod verzije sa snažnijim motorom i automatskim menjačem i iznosi 8,5 s. Doduše, Mercedes predviđa i GLK 220 CDI sa 7G-TRONIC automatskom transmisijom bez pogona na sve točkove, kao i GLK 220 CDI sa 4MATIC pogonom koji podrazumeva i 7G-TRONIC transmisiju. Jasno vam je da u tim varijantama nećete moći da se izvučete sa rekordno niskom potrošnjom.

    Više informacija o samom 250 CDI motoru možete pročitati u posebnom članku objavljenom ovde.


Dodaj komentar





Zapamti me