
Klasični de-luxe model SUV-a sa oznakom GLK i adaptivnim
ogibljenjem AGILITY CONTROL, neće ostati uskraćen za tehnološki paket
BlueEFFICIENCY, koji modele Mercedes-Benza čini ekološki podobnijima uz
primenu mera za poboljšanje energetske efikasnosti.
Naime, iz Študgarta je za sajam IAA u Frankfurtu stiglo dvostruko
iznenađenje, barem kada je reč o luksuznim SUV-ovima srednje veličine.
O čemu se tu radi?
Prvo iznenađenje je to da je jedan istinski terenac, u smislu da ima
sve ono što je jednom SUV-u potrebno, model sa oznakom GLK 250 CDI
BlueEFFICIENCY 4MATIC, doneo energetsku efikasnost jednog od
najmoćnijih četvorocilindraša pogonjenih dizel gorivom. To je to prvo
iznenađenje.
Drugo iznenađenje u klasi luksuznih SUV-ova sa ograničenim terenskim
sposobnostima predstavlja potrošnja od samo 6 litara dizela na pređenih
100 km tokom kombinovane vožnje. Tako niskom potrošnjom može se
pohvaliti GLK sa pogonom samo na zadnje točkove, fabrički označen sa
GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY.
Model sa 4MATIC permanentnim pogonom na sve točkove uparen je radi
lakšeg savladavanja sa 7G-TRONIC automatskom sedmostepenom
transmisijom, a titulu najsnažnijeg četvorocilindričnog dizelaša koji
se ugrađuje u SUV-ove, njegov motor zapremine 2.143 kubna centimetra
brani snagom od 150 kW iliti 204 KS. Na prvi pogled taj odnos snage i
zapremine ne obećava titulu najsnažnijeg četrovorocilindraša,
prvenstveno zato što postoje dvolitarski benzinci koji razvijaju 200
KS. Trik je u maksimalnom obrtnom momentu od čak 500 Nm koji je
dostupan na niskim obrtajima (od 1.600 o/min), a koji omogućava da se
velika snaga iskoristi već od samog starta. Veliki obrtni momenat ovom
motoru omogućava odličnu elastičnost i međuubrzanja.
To su inženjeri Mercedes-Benza postigli uz pomoć dvostepenog
nadpunjenja što obezbeđuje visok pritisak na usisnoj grani već od
relativno niskih obrtaja. U grdosiji kakav je GLK, ovaj moćni motor
obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za 8,5 sekundi, ali još zanimljivije od
ove brojke je vreme potrebno za ubrzanje od 80 d 120 km/h za samo 7
sekundi. U normalnom režimu upotrebe, po kombinovanom planu vožnje koji
se koristi za testiranje, potrošnja 4MATIC-a iznosi 6,7 l/100 km, a
emisije štetnih gasova su usklađene sa EU6 standardom, odnosno BIN 5
standardnom u SAD.
Do veće energetske efikasnosti, uz odricanje dela terenskih
mogućnosti, vlasnici GLK-a moći će da dođu ako se opredele za model sa
pogonom samo na zadnju osovinu i manuelnim menjačem sa 6 stepeni
prenosa. Upravo to nudi model GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY. Kod njega je
maksimalni obrtni momenat manji i iznosi 400 Nm, snaga je 170KS, što su
i dalje respektibilne brojke, ali trik je u dostupnosti maksimalnog
obrtnog momenta u opsegu od 1.400 do 2.800 obrtaja u minutu. To je ono
što mu omogućava da uz malo truda sa menjačem, u uslovima koji su
slični svakodnevnoj vožnji, postigne nisku potrošnju od samo 6 litara
na 100 km puta. Ubrzanje do 100 km/h je isto kao i kod verzije sa
snažnijim motorom i automatskim menjačem i iznosi 8,5 s. Doduše,
Mercedes predviđa i GLK 220 CDI sa 7G-TRONIC automatskom transmisijom
bez pogona na sve točkove, kao i GLK 220 CDI sa 4MATIC pogonom koji
podrazumeva i 7G-TRONIC transmisiju. Jasno vam je da u tim varijantama
nećete moći da se izvučete sa rekordno niskom potrošnjom.
Više informacija o samom 250 CDI motoru možete pročitati u posebnom članku objavljenom ovde.